Hoe maak je een LinkedIn post? Gebruik tooling
Een echte LinkedIn specialist weet waar hij aan begint met het maken van een bericht voor LinkedIn. Wanneer je dit nog niet helemaal onder de knie hebt kan het daarom fijn zijn om hier meer informatie over te ontvangen. En dat is nou net wat we je in deze blog gaan uitleggen. Hier geven de LinkedIn specialisten van BuildSocial jouw enkele goede tips om de perfecte LinkedIn post te maken zodat deze genoeg bereik krijgt op dit professionele social media platform!
Gebruik tooling voor jouw post
Wanneer je de juiste tooling gebruikt voor jouw social media post zul je zien dat het plaatsen van berichten op LinkedIn een stuk eenvoudiger is. Zo maken veel LinkedIn specialisten gebruik van Hootsuite. Dit gratis online social media toolingprogramma geeft je de mogelijkheid om op vele kanalen berichten te plaatsen, maar ook in te plannen. Handig voor als je wel ideeën hebt over wat je wilt plaatsen, maar geen zin hebt op deze berichten op hetzelfde moment de deur uit te doen. En helemaal handig omdat je jouw berichten op elke geschikt moment kunt inplannen. Deze berichten worden dan automatisch verstuurt op de dagen en tijden die jij hebt aangegeven. Zo weet je altijd op het juiste moment jouw doelgroep te bereiken met content die zij interessant vinden.
LinkedIn voor specialisten
Echte LinkedIn specialisten maken dus gebruik van social media tooling. Ook zij weten wat ze moeten vertellen aan hun doelgroep en welke boodschap er belangrijk is. Verdiep je daarom in jouw doelgroep en ontdek op welke manieren en op welke tijden zij het meest aanwezig zijn op LinkedIn. Zo weet je op welke moment jij jouw social media berichten moet inplannen om het meeste bereik te genereren. Je zult zien dat het bereik van jouw LinkedIn berichten ineens omhoog schiet als jij op de juiste momenten post.