Wat is CRM?
Wat is CRM?
CRM is een afkorting die staat voor Customer Relationship Management. Een CRM systeem is de manier hoe een organisatie de relaties met hun klanten en potentiele klanten registreert. Het wordt gebruikt om contact te houden met klanten, processen vloeiend te maken/houden en om meer winst binnen te halen.
Als het over CRM gaat, wordt meestal verwezen naar de CRM systemen Een systeem dat wordt gebruikt voor contactbeheer, verkoopbeheer, productiviteit, enz. Het doel van een CRM-systeem is eenvoudig: verbeter zakelijke relaties om uw bedrijf te laten groeien. Met CRM-tools kunt u klantrelaties beheren gedurende de levenscyclus van uw klant op het gebied van marketing, verkoop, e-commerce en alle interacties met de (potentiele) klanten.
Wat wordt er bedoeld met CRM?
CRM helpt gebruikers een organisatorische relatie met een bepaald individu te onderhouden. Dit kunnen zowel collega’s of leveranciers zijn als klanten of gebruikers van diensten. Als mensen over CRM praten, gaat het om een van de volgende drie dingen:
- De eerste is CRM-technologie, hier wordt met CRM de software bedoeld die gebruikt wordt om de interacties tussen je bedrijf en de gebruikers te registreren en te analyseren. Bij CRM als technologie wordt er vaak gesproken over een CRM-systeem.
- De volgende vorm is CRM in de vorm van een strategie. Hiermee wordt de manier aangeduid hoe het bedrijf de relatie met klanten en potentiele klanten beheert.
- Als derde heb je nog CRM als proces. Dit is het systeem dat gekozen wordt om de klantrelaties mee te beheren.
Wat kan je met een CRM-systeem?
Wat kunt u doen met CRM-software? Het CRM-programma verzamelt klantcontactgegevens zoals e-mailadressen, telefoonnummers, websites en sociale-mediaprofielen. U kunt ook automatisch andere informatie krijgen. B. Het laatste nieuws over de activiteiten van het bedrijf. Daarnaast kan het programma specifieke details opslaan, zoals de door de klant gewenste communicatiemethode. Dit alles wordt overzichtelijk opgeslagen in het CRM-systeem zodat je een compleet beeld krijgt van zowel de persoon als het bedrijf. Dit geeft u een beter inzicht in hoe relaties zich in de loop van de tijd ontwikkelen. CRM-software tilt klantrelatiebeheer naar een hoger niveau. Alle interacties met het bedrijf worden gedocumenteerd, waardoor u een 360-graden beeld heeft van al uw klanten. Zo staan medewerkers klaar zodra ze in direct contact staan met hun klanten.